2011. október 29., szombat

Harmadik nap/2 2011. október 28.

Sajnos nem jött össze az esti jelentésírás. Valamikor éjfél fele értünk haza, és akkor már nem nagyon volt erőm írni.
Az ebéd a szokásos volt. Előétel plusz főétel. Az előétel salátából, sonkából, sajtból és hasonlókból állt. Meg természetesen nagyon finom ciabattából. Azt hiszem szerelmes lettem az olasz péksütikbe :-) Főételként pedig paradicsomos tésztát kaptunk. Háát… nem tudom. Ha még sokszor kell ennem paradicsomos tésztát, szerintem én meg fogok bolondulni. Egyszer-kétszer még elmegy, de többször? Ugyan már!
Hát a délutáni bankkártya készítésből nem lett semmi. Pár embernek már van, párnak még nincs. Állítólag a csapat fele azért nem ment el a bankba, mert a bankosoknak túl sok dolguk van, és majd szólnak ha mehetünk. Hát rendben.
Ebéd után elmentünk két óvodába, hogy megnézhessük, hogy is mennek ott a dolgok. Hát érdekesen. Az első oviban kb 50 gyerek van, és csak 5 dolgozó. A gyerekek haláliak! 0-tól 6 éves korig bárki járhat ide. Palermoi ugyanúgy mint bevándorló. Sajnos anyagilag nem állnak túl jól. Ezt az ovit össze sem lehet hasonlítani az otthoniakkal. Mikor eljön a lefekvés ideje, a gyerekek jó része megkeresi a babakocsiját és abban alszik. Nem mindenkinek jut ágy. Van két kisebb szoba ahol van pár ágy, egy közepes méretű szoba ahol tudnak játszani, illetve ahol a babakocsisok alszanak, illetve van az étkező. Az épület nem túl nagy. Nem is tudom mihez tudnám hasonlítani. A két alvó szoba körülbelül akkora, mint a virág bolt ahol dolgozom. Persze a válaszfal nélkül. (Aki nem tudja mekkora, menjen és nézze meg. És persze vásároljon helyettem :-) ) A másik két helyiség pedig csak pár méterrel nagyobb. Természetesen van udvar is. De az sem valami nagy. Mint nálunk otthon a két ház közötti rész. Csak itt van egy óriási fa, amibe én első látásra szerelmes lettem :-) ) A gyerekek iszonyat édesek! Még a fiú önkéntesektől is csak annyit hallottam, hogy: OMG! They’re so cute!!!! :-) Megtalálható itt mindenféle gyerek. Olasz, román, afrikai… etc. Barátságosak az ujjakkal. Amint bementünk, rögtön oda jöttek hozzánk és néztek minket a szép nagy szemeikkel. Elkezdtem fotózni, erre néztek rám bambám, hogy mit csinálok. Illetve elkezdték produkálni magukat ezerrel.

Az egyik kislány (szerintem nem lehetett több 1 évesnél) nagyon tetszett neki a gép, meg én is :-) Nagyon édes volt.
A másik oviban (Santa Chiara), kicsit más volt a helyzet. Itt nagyobbak voltak a termek, viszont a gyerek is több volt. Ez a hely nekem nem jött be annyira. Az előzőben jobban éreztem magam. Remélem, a másikba fogok kerülni :-)
Az ovik után elmentünk egy ”partira”. Őszintén szólva nekem semmi kedvem nem volt elmenni. Ahogy láttam a többieknek sem nagyon volt kedvük mozogni. Mindenki fáradt volt, ez a parti meg valami összejövetel volt inkább. Beszélgetés ilyenek. Vacsinak azt a pár falatkát szánták amit ott találtunk. Hát mondanom sem kell, senki sem volt elégedett. Szerencsére egy óra álldogálás után elmehettünk. Ott voltunk a part közelében, tehát az első utunk a partra vezetett. Kicsit már rossz idő volt, de azért egész szép volt a tenger :-)

Bár lehet, hogy csak azért tartom annak, mert most voltam ott először. Meglátjuk a mai nap után mi lesz a véleményem. Megyünk a strandra :-)
A part után elmentünk boltba, ugyanis a francia srácoknak, Niconak és Sam-nak az az ötlete támadt, hogy este menjünk át hozzájuk vacsorázni, majd ők főznek. Gyors bevásárlás után mindenki hazament átöltözni, illetve nekem össze kellett szednem a 3 észt lányt, akik korábban ott hagytak minket, hogy fürdőruhát tudjanak venni. (Sajnos nem jártak sikerrel. Az olaszoknak túl hideg van már fürdeni)
A vacsi nagyon jó volt. Tészta meg valami üveges szósz volt, de a hangsúly inkább a társaságon meg a hangulaton volt. Éjfél fele pedig már itthon is voltunk, mert tényleg fáradtak voltunk.
Ez a pár nap után már kezdem megszeretni a várost. Legalábbis mikor nappal van. Éjszaka túl félelmetes.  Itt mindig parti van. De tényleg. Tegnap este is nagyban buliztak még, mikor sétáltunk haza.
Már 10:30 van. Mennem kell. Enni kéne valamit, aztán készülődni. Délben van a találkánk a többiekkel az irodánál.
Szép napot nektek! :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése