2012. január 14., szombat

76-82. nap

Halihóóó!!!!! :))

Újra itt, egy hét után. Remélem már mindenki hiányolt! :P Nah, akkor nézzük mi jók történtek velem egy hét alatt. Elég sok minden, hogy azt kell mondjam. Palermoban mindig pörög az élet. Szerintem az lesz a legjobb, ha szépen sorjában haladok, mert ki ne szeretné a kronológiát? :)


Múlt hét vasárnap kihasználva a jó időt elmentünk sétálni a városban. Felmentünk az egyik áruház tetejére, hogy szét nézzünk. Hogy is szoktam mondani? Gyönyörű volt? :) Illetve meg akartuk nézni, hogy a kedvenc éttermem, ahol Lori nővére dolgozik, nyitva van e, mert nem kicsit éhesek voltunk. Sajnos nem volt, de a Vittorio Emanuelen sétálva betértünk egy... egy nem tudom hova. De nagyon jól nézett ki a hely. Igazából önszántamból sosem mentem volna be, mert kívül egy extra vagáns kávézó/étterem van. Itt belül meg szerintem néha koncerteket tartanak, mert volt mini színpad meg gyönyörű falfestés. A Nico szerint ezek este fluoreszkálnak. Majd meglátjuk ;)

RISO
RISO


















Szokásosan a Bangladeshben kötöttünk ki ebédelni a Nicoval:) Viszont utána továbbra sem akartunk hazamenni, így elmentünk megnézni a Giardino Garibaldit. Már sokszor láttam messziről ezt a parkot, de végre be akartam menni pár fotót csinálni. Meg természetesen mit csinál egy mászó egy olyan helyen, ahol van vagy 5 óriási fa? Hát mászik!!! :)) Illetve ráveszi a szintén őrült társát, hogy másszon :) Hát másztunk. Ezzel mosolyt csalva az emberek arcára, illetve jó páran utánoztak is minket :)
Utunkat a kikötő felé vettük. Rengeteg ember volt, így csak egy-egy percre álltunk meg fotózni. Haza fele sikerült egy kisebb kerülőt tennünk, nekem hála, de szerencsére nem hibáztatott :)
Arról, hogy mi volt az út alatt, szerintem jobb ha a képek mesélnek. Így el tudom kerülni a sok szó ismétlést :)

street art
ezek a fák mászásra termettek szerintem!!!


melyik mászó tudna ennek ellen állni??? :))


ezt a nagy fát másztuk meg





itt az Amy, hol az Amy? :) 

pink & blue


 
kikötő


















Hétfőn újra kezdődtek a dolgos hétköznapok. Reggel elmentünk olaszra, ahol egy teszt írással kezdtünk, hogy el tudják dönteni, ki melyik csoportba kerül. Egész hamar végeztünk, így volt időm elmenni vásárolgatni. Újra :) Vettem magamnak végre asztali naptárt, így nem kell mindig megnyitnom a beosztásomat a gépen. Illetve vettem magamnak egy futó nadrágot meg egy felsőt. Páran nagyot nevettek rajtam. Van futó nadrágom. Van futó felsőm. Van futó cipőm. Nincs gumicsizmám. Nincs egy normális pulcsim. Viszont kb minden második nap szakad az eső meg fúj a szél. Jól tudok vásárolni ugye? :))
Délután mentem dolgozni, szerencsére csak két órára. Mikor ott voltam, rájöttem, hogy nagyon hiányoztak már ezek az apróságok. Viszont míg zárva volt az ovi, jó sok átalakítás történt. Parketta van mindenhol. A nagyok hálószobájából ki lettek pakolva az ágyak, helyette ott van a babák. Így végre el tudjuk különíteni a piciket a nagyobbaktól. Van két új 107 colos plazma tv-énk. Egy a nagyobbik teremben, egy pedig az ebédlőben. Új hűtőnk van. Meg sok-sok új játék.
Mikor jöttem volna el Rosita szólt, hogy tudnék e segíteni neki másnap. 3 új önkéntes érkezik Hollandiából, a Leonardo Project keretében. Mondtam neki, hogy persze, semmi akadálya. Másnap reggel megint úgy gondoltam, hogy hülye voltam, amiért reggel 8-ra akartam menni dolgozni. Írtó nehéz kimászni a meleg takaró alól. 9-kor megjött Jeanne, így szerencsére mentesültem az idegenvezetés elól :) A 3 új lány nagyon aranyos. Heti 5 nap, napi 6 órát fognak dolgozni. Szerintem nem kicsit ki fognak készülni :)

Szerdán újra olaszra mentünk. A 3 észt lány, Marie, Henrik és én, egy csoportba kerültünk. Az az óra hihetetlen unalmas volt, de a vége fele azért kezdtük élvezni. az elején megijedtünk, hogy megint mindent előről kezdünk, de aztn kiderült, hogy a tanár csak tudni akarta, hogy milyen szinten vagyunk. Nagyon kedves lány, és próbál minket beszéltetni :) A Maris-sal ebédeltem, ugyanis kiderült, hogy halálra unja magát a munkahelyén, ezért néha szeretne velünk dolgozni. Mesélte, hogy sokszor csak egy helyben ülnek 3 órán keresztül, mert nincs munkájuk.

Csütörtökön menzás voltam, ebben a hónapban csak egyszer, az olasz órák miatt. Mindenkinek ugyanakkor van olasza. Hétfőn, szerdán,pénteken. Nem tudom, hogy mi van a CESIE-vel, de kicsit szét vannak szerintem zuhanva. Ha hétfőn nem megy be a Nico kérdezősködni, hogy mi legyen a menzai beosztással, akkor szerintem fel sem tűnik nekik. Mert azért 13 ember, két napra, kicsit sok. Andrea kitalálta: ezen a héten kedden 4 fő, csütörtökön illetve a jövőhéten 3-3 fő lesz a menzán. Azt kérte szervezzük meg mi, hogy ki mikor akar menni. Mi ezt meg is beszéltük többé-kevésbé a facebook csoportban. Hát ehhez képest, mi 5-en  voltunk csütörtökön. Pradeep általában ezen a napon dolgozik, de mi úgy gondoltuk, hogy az Andrea-ék szólnak neki és Balaramnak, hogy menjenek szerdán illetve pénteken, mert akkor senki sem ér rá. Ahogy a végeredmény mutatja nem szóltak neki. Illetve a Henrik is betoppant, csak azt nem tudjuk, hogy hogyan és miért csinálta meg neki így a mentora a beosztást. Valami kapcsolódási hiba van/volt a mentora meg az Andrea között szerintem. Mindegy. Februártól ugyis újra lesz szervezve minden. Bár mondjuk Francesco sem értette, hogy miért vagyunk 5-en. Viszont ezért jövőhéten kevesebben lesznek. Csak megoldják valahogy.

Tegnap újfent olasz órával kezdtünk, illetve én egy enyhe torok fájással, ami a szünetben elfogyasztott kávé és almás süti után elmúlt :)Ha nem lenne olyan b*szott hideg a suliban, tökre élvezném az órákat :) Most a Kellivel, Marie-val és Verena-val ebédeltem. Jó volt egy kicsit a csajokkal lenni :) A két óra munka csak úgy elrepült a Verena-val :)) Este a többség elment partizni, én viszont itthon maradtam mert a torokfájásom visszatért, egy cuki kis hasfájással együtt. Hát ez van. Lesz még péntek este ;)

Ma újra elmentünk sétálni a Nicoval. Annyira gyönyörű volt az idő! El akartunk menni a Teatro Massimo-ba, de kiderült, hogy 8 euró a belépő, így úgy gondoltuk, hogy elég szép ez a hely, kívülről is :)
Aztán összevissza sétáltunk. Egyszer jobbra fordultunk, egyszer balra. Néha meg egyenesen mentünk :) Végül a Dóráéktól nem messze lyukadtunk ki, így felhívtam, hogy mit csinál? Mondta, hogy épp ledőlni készült, de ha szeretnénk felmehetünk. Vettünk magunknak ebédet és felmentünk a csajok lakására ebédelni. Aztán persze jött a pletykálkodás, illetve a cikibbnél cikibb videók nézése :)
fény az alagút végén




árny játék

kontraszt: ősz és nyár

hát te meg mit bámulsz?



Haza fele bementünk egy templom szerűségben, ahol modern művészeti kiállítás volt. Vagy valami hasonló. Meg volt valami fotó kiállítás is, szebbnél szebb helyekről. A képek a kiírások szerint elég rég készültek. Kaptunk valami prospektust, hogyha szeretnénk megnézni a neten a fotóst. Én inkább a helyeket szeretném élőben, így fogtam a tollam -ami nélkül mostanában sehova sem megyek- és teleírtam a kézfejem a helyekkel :)

Mondta Nico, hogy ő azért szereti ezt a várost, mert itt fel kell fedezni a rejtett dolgokat. Róma egy óriási múzeum, ahol sétálsz az utcán, és látsz mindent. Itt be kell menni a kis sikátorokba, templomokba, hogy láss ezer csodát. 







Még Allison és Sam mesélte, hogy a Ballaro közelében lévő templom igazán gyönyörű. És ha már a Sam is azt mondja egy templomra, hogy gyönyörű, akkor azt meg kell nézni. Épp mise volt, mikor oda értünk. Rengeteg templomban jártam már életemben, de ehhez foghatót még nem láttam. Sajnos fotózni tilos volt, de legközelebb megpróbálok telefonnal csinálni pár rejtett képet. Szebbnél szebb kacskaringók díszítették az oszlopokat, 3D-s hatást keltve, sok motívum kiemelkedett, amiről akarva akaratlanul az jutott eszembe, hogy milyen jó lenne egyet mászni :) Óriási templom volt. Itt tuti nem lenne olyan gondja a Padányinak, hogy nincs elég ülőhely a diákoknak meg a tanároknak :)) A lényeg: a Chiuso del Gesú megér egy misét.

Ma este Sylvana-val fogunk találkozni a Vucceria-n, de nem maradunk sokáig, mert Nicoéknak, holnap doglozniuk kell. Szegény ők! Én itthon fogok maradni takarítani szerintem :))
Nah de ideje valamit vacsorázni. Szerintetek mit fogok enni? Talált. Tésztát :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése